IMATGES DE L'ACTIVITAT: LA PLANTADA
El dissabte passat, 4 de maig, el temps va aguantar i vam poder fer la plantada a Sant Miquel de Campmajor.
Els participants van estar molt actius i amb ganes d'aprendre i de plantar el seu propi hort.
L'activitat va ser molt participativa i la durada aproximada de 2h i 30 min.
Ara us aniré explicant com va anar procedint l'activitat i adjuntant imatges de cada moment:
Aprendre què és el pluviòmetre |
1. Primer de tot els hi vam explicar els elements que podien veure a l'hort:
- Les portes d'entrada: indiquen allà on comença l'hort i per on s'ha d'entrar.
- El tancat elèctric: per evitar l'entrada dels porcs senglars, ja que estem a prop de zona boscosa, i la presència dels porcs és molt evident.
- El pluviòmetre: que serveix per mesurar l'aigua de pluja
I quina concentració... |
- Les zones de plantació i passadissos: les estaques i el cordill marquen les zones on es fa la plantació i les zones de passadissos que es poden trepitjar. Així l'hort queda ben organitzat i evitem aixafar les verdures i hortalisses cultivades.
Conèixer la matèria orgànica |
2. A continuació els hi vam ensenyar la matèria orgànica que serveix per abonar l'hort. Una matèria orgànica certificada com ecològica i de procedència de fems d'ovella. Els hi vam fer olorar i a veure què els hi recordava la olor.
En agricultura ecològica, és de gran importància l'aportació de matèria orgànica i mantenir un nivell de fertilitat adequat del terreny.
A part, a diferència de l'aportació de fems, és que la matèria orgànica redueix de forma important la germinació de les males herbes, ja que ha passat un procés de tractament a altes temperatures (deshidratació).
3. Seguint una fila índia i de forma ordenada, vam fer una passejada per l'hort i els hi vam fer identificar les verdures plantades. Els enciams són els més coneguts de tots!!!
Identificar les verdures plantades |
4. Un dels moments que els hi va agradar als més petits va ser quan els hi vam donar una eina a cada un. Així d'aquesta forma ja podien començar a remenar el terreny.
Visió general de l'activitat |
5. Abans de començar a fer la plantació els hi vam explicar com marcar les zones de plantació. El material necessari és: cordill, estaques de fusta, maceta, cinta mètrica.
Cinta mètrica: mesura de les zones de plantació |
Passant la ninyola |
6. I ara si, amb les aixades van començar a marcar els forats on plantar el planter. Les mares, pares, àvies, van estar molt actius durant tota l'activitat. Van plantar: carbasses del cacahuet, alberígines, cogombres, enciams, cebes de Figueres.
Plantació |
Plantació |
7. Després de plantar ja només quedava la recta final!!!! Amb les regadores van regar les verdures que havien plantat.
8. I endreçar les eines que havien utilitzat!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada